Friday 4 July 2014

Mencegah dan Merawat Penyakit Kanser Payudara dengan Vivix

Cabaran 60 Hari - Day 16


Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca semua,

Sedar tak sedar sudah 6 hari kita berpuasa.MamaLuv harap agar anda semua diberkatiNya dan di kurniakan kesihatan yang baik di samping keluarga tercinta. Memandangkan bulan nie promonya vivix...Hari nie MamaLuv nak share tentang penyakit kanser payudara. Adakah anda semua tahu kanser payudara merupakan pembunuh No.2 kaum wanita.Menyebut kanser payudara ia tidak terlepas dari pandangan setiap wanita. Manakan tidak kanser payudara adalah pembunuh No# 2 di dunia pada ketika ini.Kanser payudara juga tidak mengenal usia, muda atau tua berisiko untuk ‘diserang’ olehnya.Amat penting untuk setiap wanita khususnya memeriksa dan meneliti setiap tanda-tanda kanser payudara pada diri masing-masing.

----------------------------------------
4 Tanda-Tanda Barah Payudara
----------------------------------------

1. Ketulan dalam payu dara | Ini adalah tanda PALING LAZIM didapati di kalangan wanita berpenyakit barah payudara. Ketulan itu tidak menimbulkan rasa sakit dan biasanya disedari secara tidak sengaja seperti semasa mandi ataupun semasa pemeriksaan sendiri payudara (PSP).

Kadang kala ketulan disedari oleh orang lain seperti suami atau doktor yang memeriksa payudara. Lazimnya, ketulan terdapat pada bahagian atas dan luar payu dara (upper outer quadrant).

Barah juga berlaku pada bahagian tengah, atau atas dan dalam payu dara tetapi pada kadar yang rendah.

2. Terdapat perubahan pada kulit payudara | Perubahan yang perlu diperhatikan ialah kulit menyerupai kulit limau oren (peau d’orange) yang berlubang kecil.


3. Terdapat cairan seperti darah atau nanah keluar dari puting payudara.


4. Terdapat ketulan kelenjar yang membesar di bahagian ketiak.

Keadaan ini menandakan bahawa barah telah merebak dan berkemungkinan besar saluran limfa telah tersumbat olehnya.

Perubahan bentuk payudara juga boleh menandakan terdapat barah padanya.

Semua wanita digalakkan untuk mengenali bentuk dan saiz payudaranya supaya perubahan yang berlaku dapat dikesan dengan LEBIH AWAL.

Kaum wanita boleh melakukan Pemeriksaan Sendiri Payudara (PSP)

Jika terdapat perubahan pada payu dara seperti yang telah disebutkan, wanita dinasihatkan supaya berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjutan bagi membuktikan jenis ketulan yang ada dan mendapatkan rawatan yang sepatutnya.

Jaga kesihatan diri anda sebaik-baiknya. Amalkan pemakanan yang seimbang dan jangan sebarangan makan. Kanser payudara tidak mengenal siapa anda.

Bersama-sama kita mencegah kanser dari menyerang diri kita dengan mengamalkan makanan kesihatan yang mempunyai fungsi MENGUATKAN SISTEM IMUNITI BADAN



Mencegah dan Merawat Penyakit Kanser Payudara dengan Vivix
---------------------------------------------------
VIVIX: Rawat dan Cegah Penyakit Kanser
--------------------------
--------------------------

VIVIX merupakan satu rawatan alternatif bagi merawat penyakit kanser terutamanya kanser payudara. Kelebihan yang ada dalam sebotol VIVIX memberikannya cadangan terbaik untuk mengatasi dan merawat kanser.

Bagaimana VIVIX boleh membantu?

Kandungan utama dalam VIVIX adalah RESVERATROL yang merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut daripada penyakit. Kajian menunjukkan bahawa resveratrol boleh bertindak sebagai antioksidan terhebat dan anti inflammatory.

Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu pencegahan penyakit kanser: 

Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Sciences 2011,beberapa kajian awal menunjukkan bahawa resveratrol mungkin mempunyai kesan anti-kanser. Dalam satu kajian 2008 pada kultur sel, resveratrol membantu menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal. Diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.

Menurut laporan yang diterbitkan pada 2007 oleh Biologi Kanser & Terapi. Penulis laporan itu mendapati bahawa resveratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (di mana sel-sel normal berubah menjadi sel-sel kanser).Diterbitkan dalam jurnal Karsinogenesis, satu lagi kajian tahun 2008 menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen). 
Bagaimana sel kanser membiak? Hakikatnya semua orang mempunyai potensi untuk mengidap kanser. Bagaimana? Jika sel yang tua tidak mati dan seterusnya sel yang tidak mati itu akan berganda, ia akhirnya akan menjadi sel kanser.

 =============================================================================
Apa yang anda tunggu? Jom dapatkan VIVIX sekarang demi kesihatan orang TERSAYANG!
==============================================================================


"Be Healthy & Stay Healthy"

Untuk Pertanyaan dan Pesanan Produk SHAKLEE:

✍ FB : Emma Kartika Mohd Anuar 

➲ Pengedar Sah Shaklee Klang (SID) ID: 887782
✍ LIKE Fanpage : vitaminswithluv
✉ Email : ikka1979@gmail.com 
✆ Call/SMS/WhatsApp : 012-2285484 
➲ Cash On Delivery (COD) : Klang (Bukit Raja, Meru dan Kapar), Shah Alam dan Setia Alam
➲ Penghantaran ke seluruh Malaysia




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...