Saturday 11 October 2014

Cabaran 7 Hari Entry - Day 6 : Restoran Yang Di Gemari

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca semua,

Good Morning..;-)

Semoga anda semua berada di dalam keadaan yang baik dan sihat hendak-Nya. Hari nie merupakan hari ke 2 terakhir untuk MamaLuv kongsikan dengan anda semua tentang cabaran 7 hari entry ini. Esok merupakan hari terakhir...sedih gak rasa sebab rasa sungguh teruja bila berkongsi cerita dengan anda semua tentang hal-hal personal MamaLuv..:-). Berbalik pada topik utk entry post hari ini iaitu "restoran yang di gemari " oleh MamaLuv sekeluarga. Okaylah..MamaLuv sekeluarga suka makan, minum dan lepak di kedai mamak. Sejak MamaLuv anak dara lagi suka lepak makan-makan dan minum-minum dengan kawan-kawan di kedai mamak. Tak sangka pula..ia melekat sampai dah beranak 3 nie..hehehehe. Yang bestnya anak-anak MamaLuv pun suka dan enjoy walaupun setakat makan di kedai mamak. Tetapi bukan sebarangan kedai mamak yang Mamaluv suka lepak tau. Pilihan restoran mamak yang di gemari oleh MamaLuv sefamily ialah Restoran Kayu Nasi Kandar SS 2 atau di Kota Damansara. Dalam banyak-banyak kedai mamak memang restoran mamak Kayu Nasi Kandar menjadi pilihan anak-anak MamaLuv dan suami sebab apa? Sebab makanan dan minumannya yang sedap-sedap belaka dan variety. Memang keraplah kami sekeluarga datang ke sini untuk menjamu selera...kalau tak datang rasa macam ada yang tak kena..hahaha.(mcm kena manderem agaknya)..hahaha tak kisahlah asalkan perut den dan anak-anak konyang.  



Selalunya bila MamaLuv ke restoran ini, family MamaLuv akan order pelbagai menu. Menu yang kerap di order seperti nasi kandar ayam, maggie goreng ayam, roti naan & tandoori ayam dan juga roti famousnya roti tissue..;-). Teh tarik nya pun sedap ! Roti canainya pun sedap dan lembut. Rata-rata ramai yang mengatakan harga makanan dan minuman di restoran ini agak mahal tapi bagi MamaLuv biarpun mahal tapi makanan dan minumannya sedap.. tak mengapa. Ia berbaloi. Oh ya..lagi satu restoran ini suasananya agak selesa sebab restoran ini ada menyediakan ruang makan berhawa dingin. Jadi tak lah anak-anak bergaul dengan para-para perokok tegar di restoran mamak kan..jadi suasananya sihat. Anak-anak pun tak mengeluh dan selesa untuk menjamu selera.







Berselerakan bila tengok menu-menu makanan di atas. Rasa terliur pula MamaLuv..Yerlah rasanya dah 2 minggu tak ke sana atas alasan sibuk dengan urusan harian. Apalagi minggu nie kena serbu restoran kegemaran ini juga..Jom kita jumpa di sana..;-). Yang penting bila ke restoran makan..jangan lupa bawa bekalan vitamin anda yer..terutamanya vitamin yang membantu kita mengawal tahap lemak dan kolestrol. Contoh seperti phytocol-st, lecithin, omegaguard, herb-lax atau alfalfa...;-). Sila amalkan semua ini selepas menjamu selera yer..kecuali phytocol-st harus di amalkan sebelum menjamu selera.

Ada yang berminat nak mencuba vitamin yang MamaLuv sebut di atas..jangan lupa calling MamaLuv...:-)


"Be Healthy & Stay Healthy" 

Untuk Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk SHAKLEE:

✍ FB : Emma Kartika Mohd Anuar
➲ Pengedar Sah Shaklee Klang (SID) ID: 887782
✍ LIKE Fanpage : vitaminswithluv
✉ Email : ikka1979@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp : 012-2285484
➲ Cash On Delivery (COD) : Klang (Bukit Raja, Meru dan Kapar), Shah Alam dan Setia Alam
➲ Penghantaran ke seluruh Malaysia

**Daftar sebagai ahli SHAKLEE dengan yuran pendaftaran serendah RM75.00 (seumur hidup), anda jimat sehingga 15-25%.

1 comment:

  1. tengok gambar kedai mamak kayu ni terus tergelak..tiap2 minggu kan??hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...