Wednesday 8 October 2014

Cabaran 7 Hari Entry - Day 3 : Apa yang ada di dalam Handbag saya ?

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca semua,

Good Morning..;-) 

Semoga anda semua berada di dalam keadaan yang baik dan sihat hendak-Nya. Entry post untuk cabaran 7 hari entry hari ini agak menarik untuk di kongsikan bersama dengan peminat-peminat MamaLuv. Topik hari ini berkisahkan  "Apa yang ada di dalam Handbag saya ? " Ha..syok tak topik nie..Sungguh teruja nak bercerita dengan anda semua..;-) Sebelum MamaLuv bercerita dengan lebih mendalam lagi tentang apa yang ada di dalam handbag MamaLuv..meh cerita sedikit tentang handbag dengan MamaLuv. Okaylah..MamaLuv bukan lah nak di katakan terlalu obses dalam mengumpul handbag dan bukan lah jenis sanggup berhabiskan duit untuk membeli handbag. Bak kata orang bukan lah hobi mengumpul handbag. MamaLuv suka juga dengan handbag-handbag berjenama nie. Ialah siapa yang tak suka kan. Selalunya kita akan dengar orang berkata biar alah membeli menang memakai..ye tak? 




Okaylah kita teruskan pada topik hari ini, buat masa ini handbag yang selalu MamaLuv bawa ialah handbag berjenama Long Champ. Contoh seperti di atas. MamaLuv suka sangat dengan handbag ini. Kenapa ? Banyak sebabnya. Sebab-sebabnya ialah ia tahan lasak, ruangnya besar (jadi boleh sumbat macam-macam) dan of course kualitinya. Btw, handbag longchamp ini di hadiahkan oleh insan yang MamaLuv sayangi.



Cabaran 7 Hari Entry - Day 3 : Apa yang ada dalam Handbag saya ?

Baiklah kita mulakan dari sekarang "Apa yang ada di dalam handbag saya ? " dan untuk pengetahuan semua apa yang ada di dalam handbag ini akan saya bawa setiap masa.

No. 1 - Buku log business shaklee - di mana di situ ada semua maklumat tentang order dari customer, serba sedikit maklumat penting produk dan juga brochure produk shaklee.

No. 2 - Tablet - Selalunya saya gunakan bila perlu sahaja. Lebih untuk kemudahan anak -anak saya untuk hiburan media mereka

No. 3 - Buku - Bagi mengisi masa lapang saya (jika ada). Kadang-kadang saya bawa majalah juga. Bukan apa..saya suka membaca. At least tak buang masa kan..dari duduk termenungkan lebih bagus menambahkan ilmu di dada

No. 4 - Handphone. Oh ini seumpama nyawa saya sebab apa gadget ini lah medium yang penting bagi mereka semua yang berniaga online macam saya. Ia membantu saya berhubung dengan dunia luar dan customer-customer saya. Detail dan info business saya juga ada di dalamnya. 

No. 5 - Wet Tissue. Bagi saya sebagai seorang perempuan dan seorg ibu. Kebersihan harus di jaga. Contoh; MamaLuv gunakan bila anak-anak makan ker..dan etc

No. 6 -  Purse saya. Ini pun amat penting juga..sebab kalau tak ada purse ini macam mana nak beriadah dengan aman dan selamatkan. Perlukan duit untuk berbelanja. Apa yang ada dalam purse ini ..sudah tentu ic,mykid anak-anak, lesen memandu, kad nikah,  kad-kad diskaun, kad-kad bank dan pelbagai lagi.

No. 7 - Mini wristlet putih - Ha...pasti anda semua pelik kan. Dah ada purse untuk letak duit. Kenapa nak kena ada wristlet pulak kan. Ini kerana MamaLuv suka asingkan wang yang hanya MamaLuv akan (atau boleh di belanjakan). Bukan apa..dari sini kita boleh melatih diri kita dari berbelanja boros. Ialah kita manusia nie kan..bukannya perfect kan. Kadang-kadang sebelum keluar tu..kita akan berkata "oh hari nie aku nak beli..sekian..sekian barang..budget hanya sekian..sekian..sekian " tetapi bila dah sampai ke shopping mall boleh jadi cerita lain..kan..;-)..hehehehe. Jadi wristlet putih nie lah dapat membantu saya utk disiplinkan diri (physco jer kan) 

No. 8 - Mini wristlet coklat - Wristlet nie istimewa sikit..sebab di hadiahkan oleh sifu@mentor saya dalam business shaklee nie. Jadi apa yang saya buat dengan wristlet nie..saya jadikan purse business saya. Sebelum nie purse business saya ialah yang putih tu..tetapi dah ada hadiah baru nie, Mamaluv tukarlah. :-). Segala transaksi cash@COD business..pasti MamaLuv letakkan di dalam ini. Duit business dengan duit personal kena asingkan...BAHAYA kalau di letakkan bersama..;-)

No.9 - Pouch merah - Dalam pouch merah ini lah saya simpan pelbagai koleksi powerbank. Bila berniaga online nie..Handphone cepat kong baterinya..jadi powerbank mesti ada. Kalau MamaLuv memang tak cukup satu powerbank..ialah untuk cover bateri handphone Mamaluv, handphone suami dan tablet anak-anak. Jadi kena ada lebih dari satu..tu yang sampai ada pouch merah tu..khas untuk powerbank sahaja..

No. 10 - Sanitizer - Ini pun penting. Memang sentiasa ada stok dalam handbag MamaLuv..sebab apa kuman ada di merata-rata tempat..dan zaman sekarang mudah sungguh untuk kita semua mendapat penyakit dari sentuhan. Jadi setiap kali lepas keluar dari public toilet ker..selepas anak-anak selesai main di public area ker..sebelum makan ker..mesti kena gunakan sedas dua...

No. 11 -  Pill Box - Ini pun nyawa juga. Stok suplemen mesti di bawa kehulur kehilir, supaya tidak miss makan. Kadang-kadang bila dah keluar tu..mesti makan makanan yang sedap-sedap (yang kaya dengan lemak, berminyak, manis )..jadi kena ada senjatanya..untuk mengawalnya.

No. 12- Business Card Holder - Dah nama berniaga..mesti ada call cardkan. Part of promosi jugakan..bila nak berniaga offline tak kan nak borak kosang jer..mesti tunjukkan kad business. Baru orang yakin dengan business kita. Selalunya MamaLuv akan berikan sekali dengan brochure produk shaklee.

No. 13 & 14 - Set gincu dan compact powder. 2 benda ini dah menjadi best friend buat saya sejak anak dara lagi. Perempuan dengan alat solek mana boleh di pisahkan. Menjadi seorang SID shaklee pun mesti sentiasa kekal cantik dan menawan kan.

No. 15 - Pen - Mesti ada. Amat berguna bila tengah sibuk-sibuk shopping tetiba ada customer call ker...nak buat order..mesti nak ada pen untuk catit di buku log business saya. 

Sekian sudah declaration saya untuk topik kita hari ini "apa yang ada di dalam Handbag saya ? " tapi ada juga yang MamaLuv rasa macam tertinggal..seperti kunci kereta dan kunci rumah. Ialah bila keluar dari rumah mesti ada dua benda nie dalam handbag MamaLuv juga..;-)

Continue lagi kita esok dengan topik baru yang lagi best...Tunggu!!!!


"Be Healthy & Stay Healthy" 

Untuk Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk SHAKLEE:

✍ FB : Emma Kartika Mohd Anuar
➲ Pengedar Sah Shaklee Klang (SID) ID: 887782
✍ LIKE Fanpage : vitaminswithluv
✉ Email : ikka1979@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp : 012-2285484
➲ Cash On Delivery (COD) : Klang (Bukit Raja, Meru dan Kapar), Shah Alam dan Setia Alam
➲ Penghantaran ke seluruh Malaysia

**Daftar sebagai ahli SHAKLEE dengan yuran pendaftaran serendah RM75.00 (seumur hidup), anda jimat sehingga 15-25%.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...