Tuesday 29 April 2014

Makanan Anti Jerawat

Jerawat!!!!

Tidak suka pada jerawat !

Bencinya ada jerawat !

Set Jerawat vitaminswithluv


Walaupun tidak ada makanan yang khas untuk mencegah jerawat, namun menurut penyelidikan dalam bidang pemakanan dan kulit, ia menunjukkan bahawa diet yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sangat baik untuk kulit. Diet yang sihat akan mengurangkan radang dan bintik hitam di kulit.

Berikut adalah beberapa makanan yang disyorkan yang boleh membantu mengurangkan jerawat :

Vitamin A
Vitamin A membantu mengawal kitaran pertumbuhan semula kulit supaya protein tidak lebih dan minyak yang menyebabkan jerawat tersumbat. "Vitamin A adalah kandungan utama ubat jerawat," kata Marmur. Sumber terbaik vitamin A adalah minyak ikan, salmon, lobak merah, bayam, dan brokoli. Walaupun begitu tidak melakukan sesuatu melampaui batas vitamin A kerana ia boleh menjadi toksik.

Zink
Zink diperlukan untuk mewujudkan persekitaran yang tidak selesa bagi pertumbuhan jerawat. Selain mineral ini adalah berguna untuk melegakan kegatalan kulit. Zink juga boleh ditemui dalam badam, kacang, atau daging.

Vitamin E dan Vitamin C

Antioksidan di dalam vitamin E dan Vitamin C mempunyai kesan menenangkan pada kulit. Vitamin C boleh diperolehi daripada buah oren, betik, tomato, atau kiwi. Manakala vitamin E, boleh diperoleh daripada kacang, minyak zaitun, brokoli, aprikot, dan sayur-sayuran hijau.

Selenium
Mineral selenium yang mengandungi antioksidan yang melindungi kulit daripada kerosakan radikal bebas. Di samping itu juga, bersama-sama dengan vitamin E, selenium akan mempercepatkan penyembuhan jerawat. Sumber selenium termasuk daging ikan salmon, tuna, kacang, telur, dan beras perang.(seperti Vitamin E Shaklee, yang dilengkapi dengan selenium)

Omega 3
Omega-3 asid lemak dapat menghalang molekul-molekul yang mencetuskan keradangan yang boleh menyebabkan gangguan kulit. Sumber terbaik omega-3 adalah ikan laut dalam, minyak flaxseed, dan kacang.

Air
Air akan membantu menghidrat tubuh dan melembapkan kulit. Penggunaan air yang mencukupi juga menyingkirkan toksin yang mencetuskan masalah kulit. Jadi, minumlah air sekurang-kurangnya 3 liter air masak sehari….

**Anda juga boleh mengamalkan pengambilan Vitamin E, Vitamin C untuk mengawal dan menghindarkan jerawat serta memudarkan parut-parut jerawat yang ada. Dapatkan Vitamin C Shaklee yang semulajadi dan sustained release serta Vitamin E Shaklee yang dilengkapi dengan selenium. Pasti anda berpuas hati dengan kesannya nanti.



"Be Healthy & Stay Healthy"

Untuk Pertanyaan dan Pesanan Produk SHAKLEE:

✍ FB : Emma Kartika Mohd Anuar 

➲ Shaklee Independent Distributor ID: 887782
✍ LIKE Fanpage : vitaminswithluv
✉ Email : ikka1979@gmail.com 
✆ Call/SMS/WhatsApp : 012-2285484 
➲ Cash On Delivery (COD) : Petaling Jaya, Shah Alam, Setia Alam, Klang (Bukit Raja, Meru dan Kapar) 
➲ Penghantaran ke seluruh Malaysia

Daftar sebagai ahli SHAKLEE dengan yuran pendaftaran serendah RM75.00 (seumur hidup) dan jimat sehingga 15-25%.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...