Thursday 3 April 2014

Gigi mudah rapuh dan reput ? - Ibu Hamil

gigi rapuh vitaminswithluv

Satu ketika dahulu..semasa diriku hamil anak pertama,

"Emma...minum susu tak ?" tegur mama saya kepada saya
"Minum ma. Kenapa?.." tanya saya.
"Emma kena minum susu malah kena ambil suplemen kalsium tambahan lagi tau. Jangan sambil lewa jer. Skrg baby serap semua kalsium emma tu..tak cukup pulak utk emma nanti. Jangan jadi macam mama, dulu mama tak ambil berat pasal kalsium nie.” dengan nada yang serious pada saya

Sambung mama saya lagi.."Bukan apa...mama dah laluinya. Lepas besalinkan emma jer gigi mama mudah reput. Bila gigit ayam dan daging jer terus patah. Perlahan-lahan satu demi satu gigi mama hilang" bunyi nada sedih mama saya.

Ohh..sedih mendengar rintihan mama saya. Pengorbanan mak tu....

Why ? Kenapa ? Gigi kita mudah rapuh?

Sudah tentu di sebabkan kekurangan kalsium dalam tubuh badan kita. Lagi-lagi bila kita hamil keperluan kalsium meningkat. Pengambilan kalsium cukup penting untuk wanita hamil. Kalsium diketahui penting untuk perkembangan tulang dan gigi yang kuat, jantung yang sihat dan penting untuk perkembangan otot dan saraf bayi

Dengan ini saya menggalakan ibu hamil sila amalkan KALSIUM untuk tulang dan gigi anda sebelum ia rapuh dan reput ...hehehe...

Saya suggest KALSIUM dari Shaklee yang terbaik buat anda yang dinamakan: OSTEMATRIX SHAKLEE..ia hanya berbentuk pil yang wangi serta licin jer bermakna ia mudah untuk di telan.



"Be Healthy & Stay Healthy" 

Untuk Pertanyaan dan Pesanan Produk SHAKLEE:

✍ FB : Emma Kartika Mohd Anuar
Shaklee Independent Distributor ID: 887782
✍ PM : http://www.facebook.com/messages/vitaminswithluv 
✉ Email : ikka1979@gmail.com  
✆ Call/SMS/WhatsApp : 012-2285484  
➲ Cash On Delivery (COD) : Petaling Jaya, Shah Alam, Setia Alam, Klang (Bukit Raja, Meru dan Kapar) 
➲ Penghantaran ke seluruh Malaysia
 


Daftar sebagai ahli SHAKLEE dengan yuran pendaftaran serendah RM75.00 (seumur hidup) dan jimat sehingga 15-25%.
 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...