Thursday 17 April 2014

Berpantang Tanpa Jamu- Set Berpantang Shaklee Pilihan Terbaik

Pengalaman berpantang MamaLuv untuk anak pertama, kedua dan ketiga jauh berbeza. Berpantang anak pertama & kedua MamaLuv buat yang mana perlu saja dengan mengamalkan 4 “B” tu berurut, bertungku, bertangas, berbengkung, minum hirup-hirupan dan sedikit jamu yang bidan sediakan.BERBEZA dengan berpantang untuk anak ketiga, MamaLuv cukup mengambil berat isi berpantang, memandangkan MamaLuv berniat untuk fully breastfeed. Jadinya MamaLuv mesti berpantang, mesti sihat emosi & fizikal....mesti nak cepat sihat!!! Alhamdulillah MamaLuv berpantang secara tradisional juga seperti berurut, bertungku, bertangas menggunakan herba semulajadi, mandi daun-daun rempah ratus dan berbengkung semua  MamaLuv lakukan. Cuma jamu saja terpaksa MamaLuv stop sebab selepas seminggu makan jamu  Feera kuning, kerap nangis dan cirit birit jadi MamaLuv bertukar dengan HANYA mengamalkan VITAMIN saja..:)

Sebenarnya ramai lagi je yang tak tahu Shaklee ada produk untuk ibu mengandung, ibu menyusu dan jugak pantang bersalin, macam saya 3 tahun yang lalu. Malah sehingga hari ini masih ada juga yang tanya saya, “eh, boleh ek makan suplement time berpantang?”. Mestilah boleh. Selagi tidak mendatangkan kemudaratan. Walau bagaimanapun, ada juga vitamin Shaklee yang boleh diambil dan tidak boleh diambil oleh individu mengikut keadaan dirinya. Sebab itu pentingnya untuk anda semua dapatkan consultation dari pengedar Shaklee sebelum buat sebarang pembelian untuk mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

Berpantang kini secara moden, tanpa jamu, tanpa air akar kayu yang pelik-pelik yang susah nak diterima tekak sudah menjadi trend utama. Paling penting, khasiat ibu yang berpantang turut diterima oleh anak melalui penyusuan. Kini hanya dengan Shaklee sahaja. Tapi, disarankan juga untuk berpantang cara tradisional seperti bertungku untuk betulkan balik peranakan selepas bersalin. 

SEBAB EMMA MENGAMBIL VITAMIN BERBANDING JAMU?
  1. jamu adalah sebatian kompleks. Apabila ibu mengambil jamu, element-element jamu itu akan disalurkan terus ke bayi melalui susu ibu. Badan bayi masih kecil dan hatinya belum matang untuk menapis pelbagai unsur didalam jamu sekaligus melambatkan penyingkiran bilirubin yang akan membebankan hatinya seterusnya menjadi punca prolong Jaundice.
  2. sememangnya makan jamu adalah  untuk mempercepatkan pemulihan badan selepas bersalin, tapi sekiranyan disebabkan oleh jamu terlalu "berat" untuk bayi jadi tidak salah memilih vitamin kerana sifatnya yang mudah diserap berbanding jamu.
  3. apabila badan mendapat kesemua nutrien yang diperlukan, maka zat tersebut disalurkan kepada anak kita melalui susu badan dan bila
Ibu sihat >>> Baby sihat >>> Ibu Ceria >>> Ayah Gembira = Hasilnya dapat meneruskan penyusuan selama 2 tahun :) bestkan !!!!

Jadi, terpulanglah kepada bakal ibu-ibu untuk memilih diantara jamu atau vitamin. Jangan pula semata-mata hanya mengekalkan tradisi berpantang turun temurun sehinggakan tidak dapat meneruskan penyusuan atau memudaratkan bayi anda....

Penting ke ibu bersalin untuk mendapat nutrisi yang lengkap ?

Penting la ye.. Kenapa?
  • Untuk mempercepatkan proses pemulihan dalaman dan luaran
  • Bagi penghasilan susu yang banyak
  • Mengurangkan kebarangkalian untuk bayi dijangkiti penyakit
  • Meningkatkan tahap kesihatan (mengurangkan osteoporosis, sakit bahu dan punggung)
Dengan Set Berpantang Shaklee, semua masalah ini dapat diatasi dengan mudah.

Mengapa saya katakan Set Berpantang Shaklee adalah set berpantang terbaik?

Jom kita lihat sebab-sebabnya.

Dengan set ini, ia :-
  1. Boleh diambil seawal hari pertama selepas anda bersalin.
  2. Sesuai untuk ibu yang bersalin secara normal mahupun secara pembedahan.
  3. Pengambilannya tetap boleh diteruskan walaupun bayi anda mengalami jaundis (demam kuning).
  4. Mempercepatkan penyembuhan luka pembedahan ataupun luka bersalin.
  5. Memberikan tenaga yang berpanjangan dan cergas sentiasa untuk anda menyusukan dan menjaga bayi anda. 
  6. Muka dan kulit anda juga kelihatan berseri-seri sepanjang berpantang. 
  7. Bebas daripada sembelit yang teruk semasa tempoh berpantang.
  8. Penjimatan dari segi harga kerana anda boleh continue pengambilannya untuk melengkap kan tempoh penyusuan bayi anda secara ekslusif.
Terdapat 3 jenis Set Berpantang Shaklee yang boleh anda pilih mengikut budjet dan keperluan anda :

SET BASIC terdiri dari Vitalea, Sustained Release Vita-C, B-Complex dan Zinc
set berpantang basic


SET PREMIUM terdiri dari Vitalea, Sustained Release Vita-C, B-Complex, Zinc, Alfalfa, Lecithin, Ostematrix dan ESP

set berpantang premium

SET 3M terdiri dari Vitalea, Sustained Release Vita-C, B-Complex, Zinc, Alfalfa,  Ostematrix dan ESP

set berpantang 3M

Justeru, bagi ibu-ibu yang sedang menyediakan kelengkapan untuk bersalin, jangan lupa untuk dapatkan set berpantang moden terbaik ini.. Ramai ibu yang mulanya kurang yakin dengan Set Berpantang Shaklee, namun setelah merasai sendiri kehebatannya, Alhamdulillah rata-rata mereka meneruskan dengan pengambilan set penyusuan Shaklee pula. Dan kini mereka gembira menjadikan Shaklee sebahagian dalam gaya hidup sihat mereka.Vitamin juga merupakan satu pilihan untuk ibu-ibu yang langsung tidak suka makan jamu atau tak dapat telan jamu maka vitamin adalah pilihan yang terbaik.

Jom kita dengar kisah benar pengalaman ibu berpantang dengan Set Berpantang Shaklee



Untuk mengetahui lebih lanjut fungsi setiap vitamin dalam Set Berpantang Shaklee ini, klik ALBUM BERPANTANG VITAMINSWITHLUV

"Be Healthy & Stay Healthy"

Untuk Pertanyaan dan Pesanan Produk SHAKLEE:

✍ FB : Emma Kartika Mohd Anuar 

➲ Shaklee Independent Distributor ID: 887782
✍ LIKE Fanpage : vitaminswithluv
✉ Email : ikka1979@gmail.com 
✆ Call/SMS/WhatsApp : 012-2285484 
➲ Cash On Delivery (COD) : Petaling Jaya, Shah Alam, Setia Alam, Klang (Bukit Raja, Meru dan Kapar) 
➲ Penghantaran ke seluruh Malaysia

Daftar sebagai ahli SHAKLEE dengan yuran pendaftaran serendah RM75.00 (seumur hidup) dan jimat sehingga 15-25%.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...